joi, 15 noiembrie 2007

mort in tramvai.

Batranul care era intins pe jos, langa locurile rezervate, nu a atras atentia multor calatori. Majoritatea l-a ignorat si s-a indreptat spre partea de mijloc a tramvaiului. Cei nevoiti sa ramana in fata si-au acoperit nasurile din cauza mirosului emanat de corpul care zacea intre cele doua scaune rezervate. Cu toate acestea, cateva statii nimeni nu a fost interesat de starea batranului.
Din cauza aglomeratiei si pentru ca ma aflam pe un scaun, nu puteam sa il vad pe cel de pe jos, dar auzeam ce se vorbea in acea parte a tramvaiului. O doamna spunea ca batranul este mort. In loc sa primeasca ajutor pentru a constata acest lucru, cineva (idiotul care statea in picioare langa mine, de vreo 50 de ani, imbracat in costum) a replicat: " Da' ce? I-ai luat pulsu' ca sa stii?" M-am ridicat de pe scaun (idiotul a avut grija sa se aseze repede pe locul meu) si m-am dus la batran. Era un om al strazii, un cersetor caruia ii lipsea o parte din mana stanga, intins in tramvai ,iar carjele erau cazute langa el. Un domn in varsta a incercat sa il ridice si cersetorul s-a miscat. L-a ridicat, si ajutat de o doamna, l-a asezat pe scaun. I-am dat carjele si caciula. Atunci a inceput sa sopteasca, in crescendo "Vreau sa mor! Imi e foame!".
Cand am ajuns in statia in care trebuia sa cobor, a inceput sa tipe. Am fost la vatman sa il anunt ca un om al strazii, care a fost cazut in tramvai, tipa si ca ar trebui anuntata politia. Singurul raspuns pe care l-am primit a fost: " Eh, poate coboara la capat..."
Ma deprima sa vad astfel de lucruri. Mi se pare ca ignoranta din tara asta a ajuns la un nivel infiorator de ridicat. Incerc sa gasesc cauzele care au dus la crearea fenomenului asta.. Iar sa fie vinovati comunistii? Din cauza anilor in care s-au slavit clasa sociala si statul, oamenii sa sufere acum de un individualism exacerbat, de egocentrism si ignoranta? Nu stiu ce sa cred. Ce stiu sigur e ca intr-o tara normala (ii citez pe cei de la Radio Guerilla) nu s-ar fi intamplat asa ceva.

Importam din UE toale de firma si look-uri, ar fi cazul sa importam si comportamente! Mama ei de viata!

8 comentarii:

Boier Moflea spunea...

socant... apropo de ce nu primesti toate comentariile. Moflea (www.moflea.haipa.ro)

cha0s spunea...

Nu comunismul poarta vina, ci prezervatele noastre valori nationale(precum ignoranta si cretinismul), din mosi-stramosi.

ruka spunea...

nu primesc toate comentariile? :( eu tocmai am observat ca nu pot sa las comentarii :( hmmm...ceva nu merge bine

Leonard Stark spunea...

Oamenii sunt din ce in ce mai rai...fiecare are grija de el. Poate ca de fapt ne intoarcem la ... baza. Asa am inceput, asa o sa sfarsim.

chilli liber spunea...

nu stiu care sunt bune si care sunt rele, dar eczista cateva chestii :
era viu. legat de alte minunate tari, e o portiune la fel de relativa, sunt oameni care se implica si oameni care nu. nu cred ca noi o ducem cel mai rau la capitolu asta din europa. in state oricum mi se pare mai nasol.
iar la partea cu de ce nu se implica lumea, e simplu: LUMEA SUNTEM NOI. daca noi nu ne implicam, cine s-o faca ?

Anonim spunea...

am citit doar titlul si mi s-a facut rau...

Alhambra spunea...

eu am avut ocazia sa constat ca pentru persoane OBLIGATE sa dea o mana de ajutor macar, oamenii strazii b\nici nu exista...Era un batranel beat pulbere pe langa Piata Gemeni (Galati) in Bucuresti, cazut, caruia ii era si foame si sete si l-am ajutat cum am putut si pentru care am chemat Salvarea pentru ca respira greu. Stii ce mi-au raspuns mimozele de asistente de pe Salvare impreuna cu soferul? ca nu trebuia sa-i chem, ca din cauza lui eu n-am loc in spitale, ca din cauza lui poate nu s-au dus la vreun infarct (de parca n-ar fi stiut ca de la infarct ori supravietuiesti ori crapi pe loc), de gura mea l-au luat de pe jos si nici macar nu stiu daca nu l-au parasit doua strazi mai incolo.....Ar trebui pedepsita prostia...macar sa doara....

worsakeend spunea...

mi-a placut comentariul lui alhambra.cred..ca toate acestea au la baza una din legile lui Murphy(Daca un lucru rau e facut de indeajuns de multe ori,ajunge sa fie considerat un lucru bun in timp.),indiferenta s-a perpetuat,de la generatie la generatie..in final am ajuns sa fim ce vedem in prezent.